Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΩΡΩΝ

ΟΙ ΩΡΕΣ Edward Poynter, 1896

Οι Ώρες  θυγατέρες του Δία και της Θέμιδος, αδελφές των τριών Μοιρών και των Νυμφών που κατοικούσαν στον Ηριδανό ποταμό.

Ο Ησίοδος τις αναφέρει ως Ευνομία, Δίκη, και  Ειρήνη.
Στην Αθήνα αναφέρονταν ως Θαλλώ, Αυξώ και Καρπώ.

Έργο τους ήταν να παρακολουθούν τα έργα των ανθρώπων.
Οι  Ώρες ήταν οι πρώτες που υποδέχτηκαν την Αφροδίτη στην Κύπρο και, αφού την έντυσαν με όμορφα φορέματα,.Της έβαλαν στέμμα χρυσό στο κεφάλι και πέρασαν στα τρυπημένα αυτιά της λουλούδια από ορείχαλκο και χρυσό. Της φόρεσαν στο λαιμό περιδέραια κι έτσι ολόλαμπρη την παρουσίασαν στους αθάνατους θεούς στον Όλυμπο.
Ηταν βοηθοί του θεού Ήλιου και επιπλέον βοηθούσαν την θεά Χλωρίδα στο έργο της, στην βλάστηση της γης, ρυθμίζοντας τις Εποχές του Χρόνου.
Από τον Όμηρο  στην Ιλιάδα, μαθαίνουμε πως άνοιγαν και έκλειναν τις πύλες του Ολύμπου, με τα σύννεφα, και φρόντιζαν το άρμα  της Ήρας.
Οι Ώρες ήταν θεότητες καλόγνωμες, καλοπροαίρετες κι ευεργετικές. Χάριζαν στους ανθρώπους χαρές κι ήταν φύλακες των έργων τους· ήταν αρμόδιες να κάνουν το χρόνο να κυλά, γι' αυτό και φρόντιζαν να εισπράττουν οι άνθρωποι, τη στιγμή που έπρεπε, τους καρπούς των μόχθων τους.

 Κάθονταν συνήθως κοντά στον Δία, μαζί με τους άλλους θεούς και τραγουδούσαν, παίζοντας φόρμιγγα. 
 Τέλος, οι Ώρες βρίσκονταν στην ακολουθία της Περσεφόνης, κάθε φορά που εκείνη ανέβαινε στον Επάνω Κόσμο.
Περιποιήθηκαν το θεό Ερμή μόλις γεννήθηκε και στεφάνωσαν με κισσό το νεογέννητο Διόνυσο.
 Εκείνες επίσης ανέλαβαν ν' αναθρέψουν τον Αρισταίο, το γιο του Απόλλωνα και της Νύμφης Κυλλήνης, με διαταγή των θεών.
 

 Οι Ώρες αναλαμβάνουν να είναι φρουροί των έργων των ανθρώπων μόνον όταν και οι ίδιοι οι άνθρωποι τις σέβονται. Όταν φροντίζουν να τηρούν τους νόμους και να βγάζουν δίκαιες αποφάσεις. Ηταν αρμόδιες να κάνουν το χρόνο να κυλά, γι' αυτό και φρόντιζαν να εισπράττουν οι άνθρωποι, τη στιγμή που έπρεπε, τους καρπούς των μόχθων τους.

 

Στο κέντρο της Αγοράς της Αρχαίας Αθήνας δέσποζε το άγαλμα της θεάς Ειρήνης, προσωποποίηση της ειρηνικής κατάστασης των πραγμάτων, να κρατάει ένα μικρό αγοράκι τον Πλούτο, με το δεξί του χέρι απλωμένο προς το πρόσωπο της θεάς…. Ενώ με το αριστερό του χέρι να κρατάει το κέρας της Αμαλθείας που είναι σύμβολο της αφθονίας.

 

Ο Ευριπίδης και ο Αριστοφάνης την παρουσιάζουν στα έργα τους ως φορέα της ευφορίας και του πλούτου. Πολύ γνωστό γλυπτό είναι αυτό του Κηφισόδοτου, πατέρα του Πραξιτέλη των αρχών του 4ου αιώνα π.χ. που αναπαριστά την Ειρήνη να κρατά στην αγκαλιά της τον Πλούτο. Βοηθούσε να κυβερνηθεί η κοινωνία με εξισορρόπηση και σταθερότητα.
ΡΩΜΑΙΚΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΟΥ ΚΗΦΙΣΟΔΟΤΟΥ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΜΟΝΑΧΟΥ

Οι Αρχαίοι Έλληνες πολύ συχνά ίδρυαν βωμούς προς αυτήν μετά το πέρας των εχθροπραξιών. Γνωστά της επίθετα ήταν τα «Γλυκεία», «Βαθύπλουτος», «Πλουτοδότειρα», κ.λ

 Τη σοφία των αρχαίων Ελλήνων να θέλουν την Ειρήνη και την Δικαιοσύνη να συμβαδίζουν, την έχει επιβεβαιώσει και η σύγχρονη ιστορία. «Η ειρήνη είναι η μεγαλύτερη ευλογία όταν μας εγγυάται την τιμή μας και τα νόμιμα δικαιώματα μας. Αλλά όταν έχει σαν επακόλουθο το χάσιμο της εθνικής μας ανεξαρτησίας και το λέρωμα της δοξασμένης μας ιστορίας, τότε δεν υπάρχει τίποτε το πιο ατιμωτικό και το πιο καταστροφικό για τα πραγματικά μας συμφέροντα.» ΠΟΛΥΒΙΟΣ «Να αγαπάς την Ειρήνη» ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ (Δελφικό παράγγελμα) «Ειρήνη είναι η στοργική μάνα της Γης» ΗΣΙΟΔΟΣ

 Το ουσιαστικό Ειρήνη εικάζεται ότι προέρχεται από το ρήμα είρω (λέγω – συνδέω). Ειρήνη => είρω = ενώνω, λέγω + συνδέω + νους

 Στην Αθήνα η θεά  Εύκλεια λατρευόταν μαζί με την Ευνομία, σε ναό που χτίστηκε με τα λάφυρα της μάχης του Μαραθώνα.
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΟΠΕΡΑ

 

 

ΑΡΓΗΤΙ ΚΕΡΑΥΝΩ

 
 
 
 
ΚΕΡΑΥΝΌΣ ΚΑΙ ΑΣΤΡΑΠΉ
Στην Ελληνική Μυθολογία το μετεωρολογικό φαινόμενο της αστραπής, η θέα του οποίου προκαλούσε ιδιαίτερο δέος, κατά τον ακολουθούμενο αλληγορικό ανθρωπομορφισμό των εννοιών, αποδόθηκε σε τρεις Κύκλωπες, που ο καθένας εκπροσωπούσε από μία φύση του φαινομένου. Αυτοί ήταν ο Βρόντης που εκπροσωπούσε τη βροντή, ο Στερόπης που εκπροσωπούσε την κίνηση της αστραπής και ο Άργης που εκπροσωπούσε την εκτυφλωτική φωτιά. Και οι τρεις ήταν βοηθοί του Ηφαίστου στην κατασκευή των κεραυνών του Δία, στον Όλυμπο.
 
Οδηγίες για την κατασκευή κεραυνών
Μελετάς καλά τις ραψωδίες Ζζ, Νν ,
το ΖΗΤΑ και το ΝΙ και κάποιο Μμ
Παίρνεις λίγο από το λυκόφως των συναισθημάτων σου
εκείνων που άφησες σε ένα παγκάκι ανακατεμένα
με τα χρώματα της αλουργίδος κατά προτίμηση
αποχρώσεως πορφυράς κάποιο μενεξένιο δειλινό,
σε ένα, κι όμως….θα μπορούσε τα ήταν τα πράγματα αλλιώς.
Πλησιάζεις με βήματα απαλά σε ένα τοπίο με γκρί σκιά
εκεί που χόρεψες χωρίς ομπρέλα σε βροχή αετίσιων απορροιών,
5 πλανήτες και ένα κομήτης τραγουδούν αγκαλιά
η οργή στροβιλίζεται μαζί με ένα καπέλο συντροφιά
πυρηνική αλυσιδωτή αντίδραση με όλα τα στοιχεία τα δομικά
Εισέρχεσαι στο οπλοστάσιο της αιωνιότητος και πιάνεις την αστραπή
με ένα χέρι που το εισιτήριο του αψόγου κρατεί
Δεν υπάρχει αλεξικέραυνο για εκεί όπου θα εκτοξευτεί
σε ηφαιστειακή έξοδο ενεργειακού σχήματος πολλαπλή.
Η Τέχνη του Ομηρίζειν είναι μια τεχνοποιία απελευθερωτική
και η δίψα σου για ένα καθαρό ουρανό σε μπλε Ομηρικής Ποίησης
ανυποχώρητα Διθυραμβική.
 
Όταν το Ζ, ο Ζευς, η Ζωή συναντά το Ν φτιάχνει την πρωτείνη της πρωταρχικής δομής
με την φωτιά του Πλούτωνος και το πρωταρχικό Πυρ του Ήφαιστου ακολουθώντας πιστά την εγγραφή
στα μυστικά μονοπάτια του DNA μαζί με τον αγγελιοφόρο ψυχοπομπό Ερμή το RNA.
Ο Κύκλος του Πλούτωνος
 

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ



ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 
"Η ΕΛΛΑΣ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ!!!"
Έτσι… έχει προαγορεύσει
ο αινιγματικός πανεπιστήμων Εμπεδοκλής πριν από 2500 χιλιάδες χρόνια!
Με τους καθαρμούς του  για την αγάπη…φιλότητα, τον έρωτα
και τον νείκο … την διαμάχη, την αντιπαλότητα....
Συμπεριεκτικά σε 4 ρίζες και γερά ριζώματα… περί φύσεως του ανθρώπου και του γνωσιολογικού όντος…ανεξίθρησκα!

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

ΚΛΕΙΩ

ΚΛΕΙΩ:Οι Νήες της Ομηρικής Πολιτείας Ομηρικά Πλοία εν πλω σε μονοπάτι ολυμπιακό