ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΠΑΤΡΟΣ ΤΟΥ ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ,«ΓΝΩΘΙ Σ’ΑΥΤΟΝ» «ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ» «ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ», ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΤΩΝ ΟΠΟΊΩΝ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ.
Η Ιερά οδός από τα προπύλαια οδηγεί τον ασθενή κατευθείαν προς τον ναό του Ασκληπιού, ο οποίος δια των γλυπτών παραστάσεων των αετωμάτων του ο Ασκληπιός φωτίζει τους παρ-αλόγους ενέργειες του ΙΠΠΟΥ.
Η Ιερά οδός από τα προπύλαια οδηγεί τον ασθενή κατευθείαν προς τον ναό του Ασκληπιού, ο οποίος δια των γλυπτών παραστάσεων των αετωμάτων του ο Ασκληπιός φωτίζει τους παρ-αλόγους ενέργειες του ΙΠΠΟΥ.
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΟΤΑΝ Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ
ΚΑΘΗΜΕΝΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΚΑΙ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ
ΤΟΥ, ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ, ΔΙΑ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ
ΝΑΟΥ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ.
1. Τα προπύλαια ήταν η
διαχωριστική γραμμή του εξωτερικού κόσμου από τον εσωτερικό χώρου όπου
πραγματοποιείτο η ιερά λειτουργία της ίασης των θνητών.
2. Ο ναός του Ασκληπιού
όπου ο άνθρωπος αντίκρυζε τις εξωτερικές παραστάσεις , στα αετώματα , με τους
Κενταύρους και τις Αμαζόνες που εμφάνιζαν τα συμπτώματα των ασθενειών . Ηταν ο
καθρέπτης όπου έβλεπε τον εαυτό του. Στην κορυφή του ναού, τα δύο αγάλματα της
ΝΙΚΗΣ, εφαπτόμενα του ουρανού, το ένα έβλεπε προς την Ανατολή και το άλλο προς την Δύση,
προανήγγελαν την αισιόδοξη ιδέα της
αποκατάστασης της «Υγείας» του. Στα τέσσερα άκρα, στα ακρωτήρια τα αγάλματα των
Νηρηίδων υπέβαλλαν στην ψυχή την ιδέα της καθαρότητας δια των υδάτων, που έπεπε
να γίνει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, συνδεδεμένα με τα τέσσερα στοιχεία.
ΑΝΑΤΟΛΗ-ΠΥΡ, ΔΥΣΗ-ΑΗΡ,ΒΟΡΡΑΣ-ΥΔΩΡ, ΝΟΤΟΣ-ΓΗ. Μπαίνοντας δε στο εσωτερικό του
ναού ερχόταν αντιμέτωπος με την Μέδουσα και την Χίμαιρα που αλληγορούν τα πάθη
της ψυχής του που είναι τα αίτια των
παθήσεων του. Μέσα στο ναό πρέπει να
καθήσει επι μακρόν ο Ικέτης για να μπορέσει να δεί τα άδηλα νοσήματα της ψυχής
του, αλλά η θεραπεία δεν γινόταν εδώ. Η συνειδητοποίηση
θα έρθει μετά στο φώς του Απόλλωνα Ήλιου.. (ΑΛΤΑΝΗ)
«ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΚΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ
ΤΡΟΠΟ ΦΥΣΙΚΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΝΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ
ΝΑ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ ΚΑΤΑ ΤΡΟΠΟ ΑΦΥΣΙΚΟ.»
ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Υπήρχαν πολλά Ασκληπιεια ,το περίφημο ήταν αυτό της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ, αφού σύμφωνα με τον Μύθο ο Ασκληπιό γεννήθηκε στην Επίδαυρο ”εν θυώδει τεμένει” (στο τέμενος που ευωδίαζε) και ότι εδώ απόκτησε την περίφημη δύναμή του ως Θεός ”Ιατήρ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ λατρεία του Ασκληπιού διεδόθει στη Σικυώνα, στην Αχαία, στη Φλιούντα, στη Πάτρα, στην Αθήνα και σε άλλους γειτονικούς τόπους, αλλά και στη Κρήτη, στη Πέργαμο και τέλος και στη Ρώμη. Στην Αρκαδία κέντρο ήταν η ΘΕΛΠΟΥΣΑ.
Στην Αθήνα, το Ασκληπιείο βρισκόταν δίπλα στο θέατρο κάτω από την Ακρόπολη και ήταν περίφημο για τα ιατρικά θαύματα
Η ΚΩΣ, είχε το ονομαστότερο Ασκληπιείο και εφημίζετο για τους εκλεκτούς Ασκληπιάδες, μεταξύ των οποίων ήταν και ο ενδοξότερος όλων, ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ, ο πατέρας της ιατρικής επιστήμης.
Στην Μικρά Ασία, στην Ελληνιστική εποχή υπήρχε το Ασκληπιείο της ΠΕΡΓΑΜΟΥ. Υπήρχε ολόκληρο σύμπλεγμα Ναών και Ιερών και περιγράφεται ότι εκεί θεραπεύονταν πολλές ασθένειες και υπήρχε μεγάλη κίνηση ασθενών. Από εκεί προήλθε και το Ασκληπιείο της ΣΜΥΡΝΗΣ.