Η ΤΥΧΗ Tyché, ΤΥΧΗ, Η ΘΕΑ ΤΗΣ ΕΥΜΑΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΥ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ Η ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ! Eutychides of Sicyon ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΛΥΣΙΠΠΟΥ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ
Ο Φιλοίτιος, ο άνθρωπος της καλής τύχης, οίτος.
Τρίτος φθάνει φέρων μια αγελάδα στείρα για τους μνηστήρες.Τον περάσανε βαρκάρηδες στο πορθμείο από την στεριά , και άλλους περνούν όσοι φθάνουν, αν το ζητήσουν .Τον Ε...ύμαιο ρωτάει για τον ξένο που τον Οδυσσέα του θυμίζει στην θωριά. Θλίβεται με ό,τι βλέπει γύρω του και σκέπτεται απογοητευμένος να πάρει τα βόδια που φύλαγε και έχουν αυξηθεί κατά πολύ , αμέτρητα έχουν γίνει και να τα πάει σε άλλο βασιλιά υπερμανή αλλά, ο Οδυσσέας τον διαβεβαιώνει με όρκο πως είναι πια οίκαδε και με τους οφθαλμούς του θα τον δει.
Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΩΣ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΤΙΔΟΣ ΕΝΩ Ο ΟΜΗΡΟΣ ΣΤΟΝ ΥΜΝΟ ΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΗΜΗΤΡΑ ,ΩΣ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΗΡΙΙΔΕΣ. Ο ΠΙΝΔΑΡΟΣ ΣΤΙΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΩΔΕΣ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΩΣ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΔΙΑ
Το πρωτότυπο άγαλμα έχει χαθεί , αντίγραφα υπάρχουν παντού σε όλη την Μεσόγειο, ένα πιστό αντίγραφο υπάρχει στο Βατικανό.
Η Τύχη είναι η «δύναμη» που αποδίδεται σε έμψυχα ή άψυχα ,αποφασίζει τη μοίρα των θνητών, πέρα από τον έλεγχο του ανθρώπου και τους φυσικούς νόμους του σύμπαντος, γεγονότα και καταστάσεις ώστε να έχουν θετική κατάληξη, σαν να παίζει με μια μπάλα, αναπηδά, από κάτω προς τα πάνω, και συμβολίζει την ανασφάλεια των αποφάσεών τους. Ουδείς πρέπει επομένως να καυχηθεί του καλή τύχη ή την αποτυχία και αν δεν ευχαριστήσει τους θεούς, οδηγεί στην παρέμβαση της Νεμέσης. Συνδέεται με την Νέμεση και ΑΓΑΘΟΔΑΙΜΩΝ («καλό πνεύμα»). Τύχη ΑΓΑΘΑ ήταν η σύζυγος του AΓΑΘΟΔΑΙΜΩΝΑ. Θεωρείτο επίσης και ως κόρη του ΕΡΜΗ και ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ.
"Η Τύχη είναι ένα είδος αιτίας η οποία παρεμπίπτει σε όσα εξαρτώνται από εμάς
Πρόκειται γιά την συμπτωματικήαιτία όσων γίνονται κατάτην προαίρεσήμας και γιάχάρη κάποιου σκοπού Η προαίρεσή μας και ο σκοπός προϋπάρχουν της συμπτωματικής αιτίας Η συμπτωματική αιτία, πάλι, είναι απρόβλεπτη και άδηλη στον ανθρώπινο λογισμό Άρα, ο δίκαιοςείναι δίκαιοςεπειδήέχει την προαίρεση να ζει με δικαιοσύνη, είτε ενισχυθείαπότην συμπτωματικήαιτία (την Τύχη), είτε όχι, ενώ ο άδικος είναι άδικοςεπειδήέχει την προαίρεση να ζει με αδικία, είτε ενισχυθείαπότην συμπτωματικήαιτία (την Τύχη), είτε όχι. Συνεπώς κανείςδεν είναι κατάτύχη δίκαιοςήάδικος αγαθόςήκακός έντιμοςήάτιμος κ.ά
Ο Φιλοίτιος, ο άνθρωπος της καλής τύχης, οίτος.
Τρίτος φθάνει φέρων μια αγελάδα στείρα για τους μνηστήρες.Τον περάσανε βαρκάρηδες στο πορθμείο από την στεριά , και άλλους περνούν όσοι φθάνουν, αν το ζητήσουν .Τον Ε...ύμαιο ρωτάει για τον ξένο που τον Οδυσσέα του θυμίζει στην θωριά. Θλίβεται με ό,τι βλέπει γύρω του και σκέπτεται απογοητευμένος να πάρει τα βόδια που φύλαγε και έχουν αυξηθεί κατά πολύ , αμέτρητα έχουν γίνει και να τα πάει σε άλλο βασιλιά υπερμανή αλλά, ο Οδυσσέας τον διαβεβαιώνει με όρκο πως είναι πια οίκαδε και με τους οφθαλμούς του θα τον δει.
Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΩΣ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΤΙΔΟΣ ΕΝΩ Ο ΟΜΗΡΟΣ ΣΤΟΝ ΥΜΝΟ ΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΗΜΗΤΡΑ ,ΩΣ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΗΡΙΙΔΕΣ. Ο ΠΙΝΔΑΡΟΣ ΣΤΙΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΩΔΕΣ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΩΣ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΔΙΑ
Το πρωτότυπο άγαλμα έχει χαθεί , αντίγραφα υπάρχουν παντού σε όλη την Μεσόγειο, ένα πιστό αντίγραφο υπάρχει στο Βατικανό.
Η Τύχη είναι η «δύναμη» που αποδίδεται σε έμψυχα ή άψυχα ,αποφασίζει τη μοίρα των θνητών, πέρα από τον έλεγχο του ανθρώπου και τους φυσικούς νόμους του σύμπαντος, γεγονότα και καταστάσεις ώστε να έχουν θετική κατάληξη, σαν να παίζει με μια μπάλα, αναπηδά, από κάτω προς τα πάνω, και συμβολίζει την ανασφάλεια των αποφάσεών τους. Ουδείς πρέπει επομένως να καυχηθεί του καλή τύχη ή την αποτυχία και αν δεν ευχαριστήσει τους θεούς, οδηγεί στην παρέμβαση της Νεμέσης. Συνδέεται με την Νέμεση και ΑΓΑΘΟΔΑΙΜΩΝ («καλό πνεύμα»). Τύχη ΑΓΑΘΑ ήταν η σύζυγος του AΓΑΘΟΔΑΙΜΩΝΑ. Θεωρείτο επίσης και ως κόρη του ΕΡΜΗ και ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ.
"Η Τύχη είναι ένα είδος αιτίας η οποία παρεμπίπτει σε όσα εξαρτώνται από εμάς
Πρόκειται γιά την συμπτωματικήαιτία όσων γίνονται κατάτην προαίρεσήμας και γιάχάρη κάποιου σκοπού Η προαίρεσή μας και ο σκοπός προϋπάρχουν της συμπτωματικής αιτίας Η συμπτωματική αιτία, πάλι, είναι απρόβλεπτη και άδηλη στον ανθρώπινο λογισμό Άρα, ο δίκαιοςείναι δίκαιοςεπειδήέχει την προαίρεση να ζει με δικαιοσύνη, είτε ενισχυθείαπότην συμπτωματικήαιτία (την Τύχη), είτε όχι, ενώ ο άδικος είναι άδικοςεπειδήέχει την προαίρεση να ζει με αδικία, είτε ενισχυθείαπότην συμπτωματικήαιτία (την Τύχη), είτε όχι. Συνεπώς κανείςδεν είναι κατάτύχη δίκαιοςήάδικος αγαθόςήκακός έντιμοςήάτιμος κ.ά
Ευβουλία είναι η διαδικασία τής ορθής συλλογιστικής πορείας και κρίσης η ευθυκρισία.
και η δικαιοσύνη απαιτείτην παρουσία τήςφρόνησηςή μάλλον, αποκαλούμε
εγκράτεια και σωφροσύνη εκείνη ακριβώςτην ευβουλία και την φρόνηση, η οποία
παρέχει αγαθούςωςπροςτιςηδονέςανθρώπους ενώστουςκινδύνουςκαι στουςπόνουςτην αποκαλούμε καρτερία και ανδραγαθία, αλλάστιςκοινωνικέςκαι στιςπολιτειακέςσχέσειςτην αποκαλούμε ευνομία και δικαιοσύνη. Γι’ αυτόν τον λόγο,εάν θεωρούμε δίκαιη την απόδοση των έργων τήςευβουλίαςστην Τύχη, αςαποδώσουμε στην Τύχη και τα έργα τήςδικαιοσύνηςκαι της σωφροσύνης και –μα
τον Δία –αςαποδοθείστην Τύχη και η κλοπήκαι η αρπαγή βαλλαντίων και η ακολασία, και αςπαραβλέψουμε την κοινή λογική και αςαφήσουμε τους εαυτούς μας στην Τύχη, ώστε να πηγαίνουν και να έρχονται όπως ακριβώς ο κονιορτός και ο συρφετός από τον πολύ αέρα."
Μήπως από τύχη, λοιπόν, ο Αλέξανδρος τού Φιλίππου απείχε από τις αιχμάλωτες γυναίκες και τιμωρούσε όσουςτιςπροσέβαλλαν, και μήπωςεξαιτίαςτούκακούδαίμονα και τήςτύχηςτου ο Αλέξανδρος τούΠριάμου κοιμόταν μαζίμε την γυναίκα εκείνου που τον φιλοξένησε, και την πήρε μαζίτου και γέμισε με
πολέμους και τις δύο ηπείρους
Εάν, όμως υπάρχει σωφροσύνη και δικαιοσύνη και ανδρεία, πώς τότε, είναι λογικόνα μην υπάρχει και φρόνηση, και αν υπάρχει φρόνηση, πώς τότε, γίνεται
να μην υπάρχει και ευβουλία; Όπωςλένε, η σωφροσύνη είναι ένα είδος φρόνησηςκαι η δικαιοσύνη απαιτείτην παρουσία τήςφρόνησηςή μάλλον, αποκαλούμε
εγκράτεια και σωφροσύνη εκείνη ακριβώςτην ευβουλία και την φρόνηση, η οποία
παρέχει αγαθούςωςπροςτιςηδονέςανθρώπους ενώστουςκινδύνουςκαι στουςπόνουςτην αποκαλούμε καρτερία και ανδραγαθία, αλλάστιςκοινωνικέςκαι στιςπολιτειακέςσχέσειςτην αποκαλούμε ευνομία και δικαιοσύνη. Γι’ αυτόν τον λόγο,εάν θεωρούμε δίκαιη την απόδοση των έργων τήςευβουλίαςστην Τύχη, αςαποδώσουμε στην Τύχη και τα έργα τήςδικαιοσύνηςκαι της σωφροσύνης και –μα
τον Δία –αςαποδοθείστην Τύχη και η κλοπήκαι η αρπαγή βαλλαντίων και η ακολασία, και αςπαραβλέψουμε την κοινή λογική και αςαφήσουμε τους εαυτούς μας στην Τύχη, ώστε να πηγαίνουν και να έρχονται όπως ακριβώς ο κονιορτός και ο συρφετός από τον πολύ αέρα."
ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ Francken le Jeune 1620 ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ
Η τύχη των πόλεων
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθε ελληνική πόλη πίστευε πως είχε δική της Τύχην Πόλεως που εικονίζονταν από γυναίκα μεγαλόπρεπα ντυμένη και με στέμμα μια μικρογραφία του τείχους της πόλης. Ο Πίνδαρος[3] την αποκαλεί Φερέπολιν, δηλαδή θεά που προστατεύει τις πόλεις. Υπάρχουν πάμπολλες παραστάσεις της Τύχης του Πραξιτέλη στα Μέγαρα, του Απελλή η Τύχη καθημένη, του Ευφράνορα η Αγαθή Τύχη, εκείνη που δωρήθηκε, χρυσελεφάντινη, από τον Ηρώδη τον Αττικό στο ναό που ο ίδιος ίδρυσε στο Παναθηναϊκό Στάδιο κ.α. Στην πρόσοψη του λογείου του Διονυσιακού Θεάτρου που ίδρυσε ο Νέρων εικονίζεται μια γυναίκα που κρατάει το κέρας της Αμάλθειας, η οποία σύμφωνα με κάποιους είναι η Τύχη και κατ΄ άλλους η Ειρήνη. Ονομαστό ιερό της Τύχης ήταν το άγαλμα της θεάς να στεφανώνει τον Αλέξανδρο.
Ο αστεροειδής 258 Τύχη, που ανακαλύφθηκε το 1886, Ρόμπερτ Λούτερπήρε το όνομά του από τη μυθική αυτή θεότητα. Η Τύχη (Tyche) είναι ένας αστεροειδής της Κύριας Ζώνης Αστεροειδών. Η Τύχη έχει απόλυτο μέγεθος (όπως αυτό ορίζεται για το Ηλιακό Σύστημα) 8,5. Είναι το δεύτερο σε διαστάσεις μέλος της Οικογένειας αστεροειδών της Ευνομίας, μετά την ίδια την Ευνομία, αλλά καθώς κείται στα όρια αυτής της οικογένειας πιθανώς να μη ανήκει σε αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΥΧΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας νέος γιγαντιαίος κρυφός πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα
Αυτός ο πλανήτης ονομάζεται Τύχη και είναι ο μεγαλύτερος από τους γνωστούς πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Η ύπαρξή του έχει προταθεί σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ίκαρος, το Νοέμβριο του 2010 από τους αστροφυσικούς John Matese και Daniel Whitmire του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, οι οποίοι πραγματοποίησαν έρευνες σχετικά με την αλλαγή της κατεύθυνσης των κομητών και αστεροειδών που εισέρχονται στο ηλιακό μας σύστημα.
http://www.apocalypsejohn.com/2013/12/tyxh-o-gigantios-krymmenos-planhths-sto-hliako-mas-systhma-video.html