Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ


Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ  Gustave Moreau 1875 ΜΟΥΣΕΙΟ Moreau ΠΑΡΙΣΙ
Ο Αλέξανδρος έζησε την εποχή του Κριού και έδρασε …σαν Άρης ! Η παρουσία του ήταν η προβολή του Αχιλλέα και το περπάτημα του στη Γη. Δίδαξε όλες τις αρχές τις πολεμικότητας, το θάρρος την ανδρεία, την φυσική δύναμη, την στρατηγική ευφυία.
Ένας άνδρας θα πρέπει και να πολεμάει αν χρειαστεί και …να ΜΠΟΡΕΙ. Ο ιδρώτας του μαχητή πολεμιστή σε φυσική μάχη είναι διαφορετικός από τον ιδρώτα του γραφιά σε ένα γραφείο. Και έχουμε πολλούς τέτοιους ανίκανους σε όλα τα επίπεδα. Αν αποφασίσει να αποσυρθεί ένας πολεμιστής να είναι από δύναμη και όχι από αδυναμία. Είναι διαφορετικό… το θέλω και δεν μπορώ και άλλο, το μπορώ …και κάνω μια άλλη επιλογή. Το πρώτο είναι όσα δεν φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, το δεύτερο είναι πραγματική αρετή. Ο Καστανέντα είναι ένας διανοούμενος του 20ου αιώνα και η ενασχόληση του με την μαντική τον κάνει αξιοσημείωτο αλλά όχι αυθεντία. Οι Έλληνες έχουν την δική τους σημαντική κληρονομιά και άλλο χαρακτήρα και προτίμησης χρώμα. Δεν μπορούν να γίνουν γιόγκι ή Ινδιάνοι με σαμάνου φτερά, ή Αμερικάνοι της γνώσης με δανεική ιστορία.
Ο Αλέξανδρος είναι μεγάλος πολεμιστής!
Δίδαξε στους άνδρες πώς να είναι άνδρες και να μπορούν… να τα καταφέρουν παντού! Τίποτα να μην είναι αδύνατο για αυτούς. Ο ρόλος του ήταν ταχύς και τελείωσε νωρίς. Τα σχοινιά χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως και αναλόγως των περιστάσεων. Είναι για να σε δένουν στο κατάρτι, να σε βγάζουν από τον Λαβύρινθο, να σε μπλέκουν σε άλυτους κόμπους και αινίγματα, να σε τυλίγουν σε πηνία και υφαντά και ….άλλους ιστούς. Αναλόγως δρας. Πότε τα κόβεις και πότε τα δένεις …αλλά πάντα πολεμάς  ΕΛΖΙΝ   Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΓΡΑΝΙΚΟΥ  Charles   Le Brun 1665 ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ
Όσο καιρό ο Αλέξανδρος πολεμούσε στον βορρά, οι Θηβαίοι επαναστάτησαν και πολιόρκησαν την μακεδονική φρουρά της Καδμείας , ενώ και στην Αθήνα και άλλες πόλεις επικράτησε αναβρασμός που προκαλούσαν οι αντιμακεδονικοί διαδίδοντας φήμες ότι ο Αλέξανδρος είναι νεκρός.Ο Αλέξανδρος με μια αστραπιαία πορεία, διένυσε τα 500 χιλιόμετρα από την Ιλλυρία  στη Θήβα σε δώδεκα μέρες. Εκεί, μετά από σύντομη αλλά σθεναρή αντίσταση των Θηβαίων κατόρθωσε να τους υποτάξει.
Γυρίζοντας ο Αλέξανδρος πήγε  στους Δελφούς  για να πάρει τον χρησμό.

 
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ  Louis Jean Francois Lagrenee Musee Fabre
Ο Μέγας Αλέξανδρος κατανόησε με αξιοθαύμαστη ενέργεια τις σημερινές στρατιωτικές αρχές της οργάνωσης, της κινητοποίησης, της άμεσης δράσης και, περισσότερο απ' όλα, της έγκαιρης συγκέντρωσης των στρατιωτικών δυνάμεων. Ένα από τα αξιώματά του ήταν: βάδιζε χωριστά και πολέμα ενωμένος.
Οι επικεφαλής του στρατού του ήταν όλοι Μακεδόνες. Δεύτερος στην τάξη στρατηγός μετά από αυτόν ήταν ο Παρμενίων, παλιός συμπολεμιστής του πατέρα του. Ακολουθούσαν οι γιοί του Παρμενίωνα, Φιλώταςκαι Νικάνωρ, ο Αμύντας, ο Περδίκκας, ο Κρατερός, ο Πτολεμαίος, και ο Μελέαγρος. Διοικητής των Ελλήνων συμμάχων ήταν ο Αντίγονος, και των μισθοφόρων ο Μένανδρος.

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΒΕΙ ΤΟΝ ΓΟΡΔΙΟ ΔΕΣΜΟ Giovanni Paolo Panini  1718 Walters Art Museum ΒΑΛΤΙΜΟΡΗ

Ο Αλέξανδρος αγάπησε τους Ομηρικούς ήρωες και είχε ως πρότυπο τον Αχιλλέα. Η αγάπη του αυτή θα φανεί αργότερα όταν θα πατήσει το πόδι του στην Τροία, θα αποδώσει τιμές στον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο και θα μεταφέρει μαζί του την ασπίδα που πήρε από τον ναό της Τροίας.


Ο ΑΛΕΧΑΝΔΡΟΣ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ Dufresnoy   Charles Alfonse 1650 ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ

Ο ρόλος του Αλεξάνδρου υπήρξε καθοριστικός στις εξελίξεις τις ιστορικές του Ελληνισμού και πρέπει να εξετάζεται με τις ανάλογες ιστορικές συνθήκες. Αν δεν εμφανιζόταν ο Αθάνατος Χαιλάντερ, η Ελλάς θα είχε αφανισθεί και δεν πρέπει να το παραβλέπουμε αυτό. Μαζί της θα είχε καταστραφεί κάθε ίχνος ανθρώπινου πολιτισμού. Αν Παρεις τον Άρη, τον γιο του Δία και της ¨Ηρας, τον αφαιρέσεις από ένα άνδρα θα έχεις ένα δειλό ΠΑρη-Αλέξανδρο που κρύβεται στα φουστάνια της Ελένης και αφήνει τους άλλους να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και να πληρώσουν τον λογαριασμό και τα σπασμένα.
Η Πηνελόπεια ενέργεια όταν κατεβαίνει τα σκαλιά τοποθετεί τον Άρη στην φυσική του θέση στο κεφάλι αρχίζοντας με την πολεμική Ιλιάδα. Άγριο πολύ. Και την ασπίδα του Αχιλλέα!
  Η Δήμητρα με το άροτρο στο λαιμό, το κέντρο των αποφάσεων οργώνει και καλλιεργεί αγρούς.
Ο Ερμής αναπτύσσεται και αναλαμβάνει τον έλεγχο της σωστής αναπνοής των πνευμόνων και της εκφώνησης του ορθού λόγου και της κίνησης των χεριών. Μαζεύει τους ανέμους αφήνοντας ένα ελαφρό αεράκι τη σκέψης να οδηγεί το πλοίο της Ελευθερίας στην Ιθάκη και δαμάζει τα άλογα του Διομήδη.
Ο Απόλλων αρχίζει να το ακολουθεί και μαζεύει το κοπάδι του διευρύνοντας την αντίληψη του και μεταθέτοντας το σημείο της .
Η Ήρα αναλαμβάνει την Λερναία Ύδρα και μέσω της ανακεφαλαίωσης την εξοντώνει, με το ΚΛέος του Ηρακλή. Ο Οδυσσέας βγαίνει από την σπηλιά του Κύκλωπα με απώλειες συντρόφων που καταβρόχθισε ο Πολύφημος.

Η Εστία αναλαμβάνει το καθαρισμό και τον εξαγνισμό της περιοχής των εντέρων των Στυμφαλίδων Ορνίθων και του παλατιού και της θεραπείας με την βοήθεια του Χείρωνα.
Η Αφροδίτη στην περιοχή των νεφρών και των δύο ποταμών ρυθμίζει τις συμφωνίες και καθορίζει τους κόπρους του Αυγεία ανάμεσα από την Σκύλλα και την Χάρυβδη περνά ο Οδυσσέας,
 ο Πλούτων στην περιοχή των γεννητικών οργάνων ελέγχει την Κίρκη, δεν την σκοτώνει, και η κόρη από τον Άδη ανεβαίνει, η Αθηνά στους μηρούς τις Σειρήνες και τις Αμαζόνες κρατά μακριά, ο Ζεύς από τα γόνατα και το συκώτι τον άνθρωπο όρθιο κρατά,η Άρτεμις τρέχει γρήγορα και από τους αστραγάλους με το κυκλοφορικό της καρδιάς συνεργάζεται και βοηθά και ο Ποσειδών τα πρησμένα πόδια και κουρασμένα του ταξιδευτή με τον νερό των Νίπτρων ξεπλένει μαζί με τις ομίχλες σε μια τελετή. Από εκεί και μετά ο Οδυσσέας μπαίνει στο παλάτι, παίρνει τον έλεγχο των αποφάσεων κόβοντας τον λαιμό του Αντίνοου, , παίρνει την ηγεσία του νου σκοπεύοντας το συκώτι του Ευρύμαχου και ανεβαίνει τις σκάλες του που οδηγούν στα ψηλά δώματα του κεφαλιού. Εκεί συναντά μια γυναίκα που μοιάζει με την Αφροδίτη, την Άρτεμη, την Αθηνά και, ο Ζευς είναι ικανοποιημένος στου Ολύμπου την κορυφή την αγαπημένη του Ήρα αγκαλιάζει κρυφά και… χαμογελά;)


Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ  Eugene Delacroix  1800  Palais Bourbon ΠΑΡΙΣΙ
Ο Άρης φτιάχνει τον Αχιλλέα και την Ιλιάδα , την κατακτηση της Ύλης και του Γνωστού και η Αθηνά, τον Οδυσσέα, τη εξερεύνηση του Αγνωστου και την Οδύσσεια. Και οι δυο ,τον Όμηρο, πολεμιστή τρίτης προσοχής, που ενώνει και τις δυό προσοχές σε αμφίδρομες γέφυρες μαζί του Ι, Ι, Η, του Ιλιακού Κύκλου και Τόξου Οδυσσειακού στην Υ επιλογή του δύσκολου μονοπατιού!

ΕΛΖΙΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου