Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ



O Κένταυρος είναι η εικών του πάσχοντος ανδρός, ο οποίος κατοικεί δυστυχής διεσπασμένος εντός δύο σωμάτων, από την μέση και κάτω ίππος και από την μέση και άνω άνθρωπος. Δυστυχής  και μονίμως εξαγριωμένος μη δυνάμενος να αναγνωρίσει την αιτία της εσωτερικής του διάσπασης με αποτέλεσμα την εξωτερική διαμάχη, ο άνδρας πάσχει. Εξωτερικά η διφυής φύση του φαίνεται ενωμένη αλλά εσωτερικά βρίσκονται σε μόνιμη σύγκρουση. Γι΄αυτό οι Κένταυροι σε όλες τις παραστάσεις βρίσκονται σε μόνιμα μαχόμενοι, προβάλλοντες έτσι την ψυχική εικόνα του διεσπασμένου άνδρα, τον υπερτροφικό ίππο και τον αδύναμο άνθρωπο με το ατροφικό Λογικό. Ο λόγος αυτής της δυσμορφίας, η έλλειψη μέτρου αρμονίας.
 Για τους Ελληνες το Κάλλος είναι η επιβεβαιώση της ψυχικής γαλήνης και ηρεμίας, αποτέλεσμα εσωτερικής αρμονίας ενότητας και ισορροπίας.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

  1. ΓΕΝΕΤΗΣΙΑ ΟΡΜΗ. Η αδυναμία του χαρακτηρίζεται από την εξάρτησή του από ενστικτώδη αυτή ορμή, που τον εμποδίζει να αποχωρισθεί τον ίππο/άλογο μέρος της ψυχής του. Ετσι ταυτίζεται με το γεννητήσια όργανα του και βρίσκεται μονίμα υπο την κατοχή τους. Από την άλλη όμως ο άνδρας δεν μπορεί να κατέβει και να αφήσει τον ίππο του γιατί αυτό ισοδυναμεί με τον θάνατό του.
  2. Η ΕΞΑΡΤΗΣΗ. Στην περίπτωση του Κένταυρου ο ίππος συμβολίζει και μητέρα/μήτρα από την οποία προήλθε. Η συναισθηματική εξάρτηση από την μητέρα του είναι εμφανής και θα τον συνοδεύει δια παντός.  Δεν μπορεί να απογκιστρωθεί από το συναισθηματικό του μέρος αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον ίππο του. Αυτή η εξάρτηση του στην υπερβολική της  έκφραση δεν επιτρέπει στον άνδρα να δημιουργήσει ώριμες σχέσεις και η σχέση του που έχει μαζί της  προσδιορίζει  και τις σχέσεις του με το άλλο φύλο, εξαρτημένη ή απαξιωτική , παραμένοντας και στις δύο περιπτώσεις ένα όν ακρωτηριασμένο.
  3. ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ. Κάποιες ψυχές έχουν την ικανότητα να διαισθάνονται την ροή των γεγονότων χωρίς την παρέμβαση της λογικής, είτε με τα όνειρα είτε και κατά την εγρήγορση. Σπάνια το Λογικό ,που είναι ελάχιστα ανεπτυγμένο μέρος του Κένταυρου, υπερτερεί του συναισθηματικού φορέα, με τον Χείρωνα να είναι η εξαίρεση του κανόνα.
ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ  ΚΕΝΤ- ΑΥΡΟΣ     ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ   ΕΠΙ-ΑΥΡΟΣ, και οι δύο λέξεις συνδέονται με την ΑΥΡΑ-ΨΥΧΗ,  και στην Επίδαυρο η δράση επι  της Αύρας πραγματοποιείται με ειδικές κινήσεις δια του ΚΕΝΤΕΙΝ= ΑΓΚΥΛΏΝΩ , ΑΝΑΓΚΑΖΩ ΚΑΠΟΙΟ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΉΣΕΙ
ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΕΙΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΑΛΟΓΟΝ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΚΕΝΤΩΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΝΙΟΧΟ/ΛΟΓΙΚΟ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΡΕΧΕΙ. ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΌ(ΜΑΥΡΟ ΑΛΟΓΟ) ΚΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ (ΛΕΥΚΟΣ ΙΠΠΟΣ) ΑΦΥΠΝΙΖΟΝΤΑΙ , ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ (ΗΝΙΟΧΟΣ) ΜΈΡΟΥΣ ΤΗΣ ΨΥΧΉΣ.

  1. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΓΗΣ. Στον Κένταυρο η κοιλιά είναι παράλληλη με την γή όπως και στα ζώα ενώ στον άνθρωπο είναι κάθετος. Εδώ είναι ξεκάθαρη η μανία της γενετήσιας ορμής που εντοπίζεται στα γεννητικά όργανα και την κοιλιά του ίππου. Η παράλληλος θέση αλληγορεί ως οριζόντια την πορεία της ζωής προς τον θάνατο, ενώ η κάθετος την κίνηση , την άγουσα προς την αθανασία.
  2. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΥΔΑΤΟΣ. Στην μυθολογία ο θάνατος συνδέεται με το υδωρ, όπως η Αχερουσία λίμνη, της οποίας το νερό είναι η συναισθηματική σύνδεση της ψυχής. Στον Κένταυρο παρατηρούμε δύο καρδιές. Η καρδιά του ίππου αφορά το συναίσθημα άνευ λογικής  και την σύνδεση με την μητέρα , πάντα τροφοδοτούμενος και καθοδηγούμενος από αυτή. Η καρδιά του ανθρώπου στο πάνω μέρος, υποδεικνύει στον άνδρα την δυνατότητα του να οδηγήσει τον συναισθηματικό υδάτινο φορέα μακρυά από την αυτή την αρωστημένη εξάρτηση και την άλογο επιθυμία, τείνων προς τα ανώτερα επίπεδα του συνειδησιακού του έιναι, προς τον Νου/Λογική. Και αυτή είναι η ευκαιρία του άνδρα που πρέπει να αδράξει , δεδομένου ότι δεν μπορεί να «σκοτώσει» τον ίππο του αφου θα «πεθάνει» και ο ίδιος.
Ο ΟΡΘΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΑΡΔΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΜΕΛΗ ΜΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΣ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ Η  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΓΕΝΝΕΤΗΣΙΑ ΟΡΜΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ

  1. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΑΕΡΑ. Η μικρή δολιχοκέφαλος δασύτριχος κεφαλή του κενταύρου συμβολίζει την έλλειψη  του  του στοιχείου του αέρα/σκέψεις, γιατί υποδεικνύει ατροφία του λογικού μέρους. Η λαγνεία τροφοδοτείται από την έλλειψη των σκέψεων και σκοπού και η ανία είναι η αιτία η οποία τρέφει την λαγνεία.
  2. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ.  Ο Κένταυρος , αλαζονικός, εριστικός, κυριαρχικός  εκφράζει το πύρ  με την εκτόξευση του βέλους. Αυτή η επιθετικότητα τους κατευθύνεται εναντίον των Ηρώων και των Λαπιθών.
ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΕΝΑΝΤΙ ΗΝΙΟΧΟΥ

Η ΥΓΙΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ/ΗΝΙΟΧΟΥ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΜΕΤΡΟ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΕΤΗΣΙΟΥ ΕΝΣΤΙΚΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΤΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΗΝΙΟΧΙΚΟΥ ΤΗ ΜΕΡΟΥΣ.
Ο ΠΑΣΧΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΠΟΤΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟΝ, ΚΑΤΩΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΟΥ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΑΤΡΟΦΙΚΟ ΚΑΙ ΑΦΡΟΝ ΑΝΑΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ. Η ΑΝΕΞΕΛΙΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΟΣ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕ Τις ΥΠΕΡΒΟΛΕς ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ.

Ο ΗΝΙΟΧΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΟΔΑ ΤΟΥ, ΕΦΟΣΟΝ ΜΕ ΤΑ ΗΝΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ. ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ, ΑΝΔΡΕΙΑ, ΦΡΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ/ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ      ΕΠΙΘΥΜΗΤΟΝ/ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΓΕΝΝΕΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΚΟΙΛΙΑ

ΑΝΔΡΕΙΑ                                   ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ                                              ΚΑΡΔΙΑ

ΦΡΟΝΗΣΗ                                 ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ                                                 ΚΕΦΑΛΙ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Η μυθολογία ο προάγγελος της ψυχολογίας , μας καθοδηγεί την διάνοια μας, δια της οδού της φιλοσοφίας κείμενο/λόγος, που αφορά τον Ηνίοχο του Πλατωνικού Φαίδρου, τον κατέχοντα δύο ίππους , και με την εικόνα/άγαλμα, που αφορά τον Ηνίοχο των δελφών..Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΕΩΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ.

Ο ΗΝΙΟΧΟΣ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ, ορίζει τους τέσσερις ίππους/στοιχεία  και είναι το πέμπττο στοιχείο ο αιθήρ. Κυρίαρχος των τεσσάρων ίππων φέρνει ενώπιον μας το ευχάριστο θέαμα μιας συγκροτημένης ανθρώπινης φύσης. Ο οδηγών του 4 ίππους, είναι το σκεπτόμενο όν, το οποίο δρά δια της λογικής, κρατώντας τα ηνία της ψυχικής ισορροπίας των τεσσάρων στοιχείων. Το άρμα πάνω στο οποίο ίσταται είναι το σώμα, κατεχόμενο και κινούμενο από την ψυχή, ελεγχόμενο όμως από τον Ηνίοχο/λογικό, γιατί ο Ηνίοχος είναι ανεξάρτητος από τους ίππους, τους οποίους ελέγχει και καθοδηγεί.
ΩΣ ΠΕΜΠΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ Ο ΙΔΙΟΣ, ΑΙΘΗΡ, ΚΑΛΎΠΤΕΙ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΧΩΡΟ ΑΙΘΩΝ/ΛΑΜΠΩΝ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΙ Η ΓΕΝΙΚΗ ΤΟΥ ΑΙΘΗΡ-ΑΙΘ-  ΕΡΟΣ
Για τους Ελληνες το Κάλλος είναι η επιβεβαιώση της ψυχικής γαλήνης και ηρεμίας, αποτέλεσμα εσωτερικής αρμονίας ενότητας και ισορροπίας.
 
ΑΛΤΑΝΗ "ΤΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΑ ΠΑΘΗ"

 

1 σχόλιο:

  1. Οι Κένταυροι και οι Αμαζόνες δεν βρίσκονται ως ζευγάρι στο ναό του Ασκληπιού αλλά είναι απομακρυσμένοι σε διαμετρικώς αντίθετα αετώματα.
    Το φυσικό έτερο ήμισυ των Κενταύρων είναι οι Νύμφες, μαζί τους συν ευρίσκονται και όχι με τις Αμαζόνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή