Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΑΘΛΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ



Ο Περσεύς είναι Ηλιακός ήρωας αφού είναι τέκνο του Διός, ο οποίος ως χρυσή βροχή  έσμιξε με την Δανάη, και είναι εντεταλμένος να καταστρέψει τις δυνάμεις του σκότους με τις έμμονες ιδέες.
Ο ΠΕΡΣΕΥΣ Benvenuto Cellini Loggia dei Lanzi ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ

"Το υπερφίαλο εγω¨η Μέδουσα πρέπει να αποκεφαλισθεί από το ηρωικό εγώ/Περσεύς. Είναι πολύ δύσκολο το εγχείρημα και απαιτείται ειδική ασπίδα ώστε να προστατευθεί ο Ήρωας από το μοχθηρό τέρας της ματαιοδοξίας.
Τα ελαττώματα της θνητής Μέδουσας/εγωπάθεια/ματαιοδοξία υπόκεινται στην φθορά και τον θάνατο.Εντούτοις ο Περσεύς κινδυνεύει  και απο τις άλλες δύο αδελφές, την ΕΥΡΥΑΛΗ και την ΣΘΕΝΩ,που τον καταδιώκουν. Για να διαφύγει χρησιμοποιεί την ¨ΚΥΝΕΗΝ' και ΤΑ ΠΤΕΡΩΤΑ ΠΕΔΙΛΑ που του δίνουν οι Νηρηίδες. Τα συναισθηματικά αδιέξοδα (ΕΥΡΥΑΛΗ), που δημιουργούν τα δράματα της ζωής και η επιθυμία κυριαρχίας (ΣΘΕΝΩ) δεν αποβάλλονται απο την ψυχή γι' αυτό και είναι αθάνατες. Μετά τον θάνατο όμως της Μέδουσας, η ηρωική ψυχή παραιτείται από τις παράλογες απαιτήσεις και εξαρτήσεις, γι΄αυτό και δεν βλέπουν τον Περσέα, ο οποίος με τα πτερωτά πέδιλα της σκέψης εξαφανίζεται και διασώζεται. Οι έμμονες φθοροποιές σκέψεις διαλύονται και ο Περσεύς γίνεται αόρατος.

Μετά τον αποκεφαλισμό ο Περσεύς κρατά πάνω στην καρδιά του εντός της κιβίσεως την κεφαλή της Μέδουσας,για να θυμάται τον κίνδυνο της ματαιοδοξίας, καταδεικνύει δε αυτή εις τους εχθρούς του, οι οποίοι απολιθώνται στην θέα της.Αλληγορεί δε την ανάγκη συνεχούς επαγρύπνησης και υπενθύμησης του κινδύνου της εγωπάθειας που ποτέ δεν εγκαταλείπει τον άνθρωπο

Ο ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΚΕΨΕΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ Ως ΕΜΜΟΝΕΣ ΙΔΕΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΕΞΑΛΛΟ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΕΛΛΑ ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΠΑΤΗΛΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ.
Η ΨΥΧΗ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΡΩΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗΣ ΤΩΝ "ΑΛΛΩΝ".ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΔΕ ΤΗΝ ΚΥΝΕΗΝ ΟΙ ΔΥΟ ΑΘΑΝΑΤΕΣ ΑΔΕΛΦΕΣ , ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΝ.





Η ΑΡΜΑΤΩΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ 1885 Edward Burne-Jones
Southampton Art Gallery, Southampton  The sea nymphs giving Perseus a helmet which renders him invisible, the winged sandals of Hermes, and a goatskin pouch for the head of the Medusa.
 
Η ΑΣΠΙΣ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ
 
Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ ΑΠΟ ΧΑΛΚΟΎ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΦΑΙΣΤΟ  ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΙΚΗ, ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΡΕΠΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΤΩΔΩΝ ΜΑΣ ΟΡΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. Ο«ΑΛΛΟΣ» ΕΧΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΜΑΣ ΕΑΥΤΟΣ.
Ο χαλκός σαν μέταλλο είναι εύκαμπτο και  αυτό γιατί  το συναίσθημα ως πλέον ευάλωτο μέρος του ανθρώπου δεν πρέπει να προστατεύεται από ένα άκαμπτο και σκληρό υλικό. Η ασπίδα από χαλκό σφυρηλατημένη εν ψυχρώ, δηλώνει την ψυχρή, αδυσώπητη, αντικειμενική πραγματικότητα, η οποία αποτρέπει την υποκειμενική σκέψη.
«από χαλκού η θαυμασία αίγλη, η πασιφανής….» « από χαλκού θεσπεσίοιο αίγλη παμφανόωσα» ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΣ Β458

Ο Θησέας κρατά την ασπίδα σε ευθεία, τείνοντας το χέρι μακριά και το εσωτερικό της βλέπει προς τα έξω ενώ το εξωτερικό της αντικατοπτρίζει το τέρας. Λόγω της απόστασης της ασπίδος από την έδρα των συναισθημάτων η εκτεθειμένη ηρωική ψυχή αντικρύζει ακάλυπτο το αποτρόπαιο θέαμα του τέρατος. Συναίσθημα και ένστικτα εμφανίζουν την πραγματική τους εικόνα, και δεν μπορούν να παραπλανήσουν και να απολιθώσουν τον ήρωα. Απελευθερώνεται έτσι η δημιουργική ορμή της καρδιάς, και των καθαρών εμπνευσεων και αφυπνίζεται.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟΥ ΧΡΥΣΑΩΡ/ΟΞΥΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΗΓΑΣΟΣ/ΕΜΠΝΕΥΣΙΣ
Τέκνα της Μέδουσας την στιγμή του αποκεφαλισμού της ξεπηδούν από την κεφαλή της. Ο μέν Χρυσάωρ , ο κατέχων το χρυσό ξίφος, ΑΟΡ=ΞΙΦΟΣ, ο δε Πήγασος έλαβε την ονομασία γιατί γεννήθηκε δίπλα στις πηγές του μεγάλου Ωκεανού, των μεγάλων εμπνεύσεων. Πατέρας τους ο Ποσειδώνας, ο οποίος ενεργοποιεί την θεία επαφή, εφόσον η καθαρότητα της ψυχής δεν έχει πια ιδιοτελείς απαιτήσεις προβολής, δόξας και υλικών απολαβών. Τότε ο Χρυσάωρ διασχίζει τα υψηλά νοητικά αθάνατα πεδία και απαστράπτων εντός της αιωνιότητας, εμπιστεύεται στον άξιο θνητό δημιουργό προσωρινό κάτοικο του αισθητού πεδίου την υπερχρονική λάμψη των αθάνατων έργων.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΗΓΑΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΥΣΑΩΡΑ Edward Burne Jones 1876 Southampton Art Gallery 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου